Form:Contribution: Forskelle mellem versioner
Spring til navigation
Spring til søgning
Laap (diskussion | bidrag) No edit summary |
Laap (diskussion | bidrag) No edit summary |
||
Linje 8: | Linje 8: | ||
<h2> Indsender af bidrag: </h2> | <h2> Indsender af bidrag: </h2> | ||
<i>Indtast den gruppe/forening /NGO/enkeltperson, der er afsender af dette bidrag.</i> | <i>Indtast den gruppe/forening /NGO/enkeltperson, der er afsender af dette bidrag.</i> | ||
{{{field|Indsender af forslag|rows=2|autogrow}}} | {{{field|Indsender af forslag|rows=2|autogrow}}} | ||
<h2>Placering:</h2> | <h2>Placering:</h2> | ||
<i>Er dit eksempel på levende kultur tilknyttet særlige steder eller et specifikt geografisk område?</i> | <i>Er dit eksempel på levende kultur tilknyttet særlige steder eller et specifikt geografisk område?</i> | ||
{{{field|Placering - er kulturen tilknyttet et særligt sted eller geografisk placering?|rows=1|autogrow}}} | {{{field|Placering - er kulturen tilknyttet et særligt sted eller geografisk placering?|rows=1|autogrow}}} | ||
{{{end template}}} | {{{end template}}} | ||
Linje 19: | Linje 19: | ||
<h2>Kort indledende beskrivelse (max 50 ord): </h2> | <h2>Kort indledende beskrivelse (max 50 ord): </h2> | ||
<i>Beskriv dit eksempel på levende kultur ganske kort i et par helt overordnede sætninger. Teksten kommer til at figurere som underoverskrift på dit bidrag.</i> | <i>Beskriv dit eksempel på levende kultur ganske kort i et par helt overordnede sætninger. Teksten kommer til at figurere som underoverskrift på dit bidrag.</i> | ||
{{{field|Indledende beskrivelse|input type=textarea|mandatory|maxlength=200|autogrow}}} | {{{field|Indledende beskrivelse|input type=textarea|mandatory|maxlength=200|autogrow}}} | ||
<h2>Hvordan udøves det i dag? (50-400 ord): </h2> | <h2>Hvordan udøves det i dag? (50-400 ord): </h2> | ||
Linje 27: | Linje 27: | ||
<h2> Historie og baggrund (50-400 ord) </h2> | <h2> Historie og baggrund (50-400 ord) </h2> | ||
<i>Beskriv baggrund og historie. Gør man det samme i dag som tidligere? Beskriv også, hvis udøvelse og formål evt. har ændret sig.</i> | <i>Beskriv baggrund og historie. Gør man det samme i dag som tidligere? Beskriv også, hvis udøvelse og formål evt. har ændret sig.</i> | ||
{{{field|Kulturens historie og baggrund|input type=textarea|maxlength=5000|autogrow}}} | {{{field|Kulturens historie og baggrund|input type=textarea|maxlength=5000|autogrow}}} | ||
<h2> Videreformidling og overlevering (50-400 ord) </h2> | <h2> Videreformidling og overlevering (50-400 ord) </h2> | ||
<i>Beskriv hvordan den levende kultur gives videre til andre i dag. Er det fx gennem undervisning, foreningsarbejde eller festivaler? Beskriv også hvordan det historisk set er blevet overleveret.</i> | <i>Beskriv hvordan den levende kultur gives videre til andre i dag. Er det fx gennem undervisning, foreningsarbejde eller festivaler? Beskriv også hvordan det historisk set er blevet overleveret.</i> | ||
{{{field|Videreformidling og overlevering af kulturen|input type=textarea|maxlength=5000|autogrow}}} | {{{field|Videreformidling og overlevering af kulturen|input type=textarea|maxlength=5000|autogrow}}} | ||
<h2>Hvad sker der fremover? (50-200 ord) </h2> | <h2>Hvad sker der fremover? (50-200 ord) </h2> | ||
<i>Hvordan ser fremtiden ud? Hvilke tiltag er der evt. sat i gang for at det lever videre?</i> | <i>Hvordan ser fremtiden ud? Hvilke tiltag er der evt. sat i gang for at det lever videre?</i> | ||
{{{field|Kulturen fremover|input type=textarea|maxlength=4000|autogrow}}} | {{{field|Kulturen fremover|input type=textarea|maxlength=4000|autogrow}}} | ||
<h2>Udøvere og dem, der kender det godt: </h2> | <h2>Udøvere og dem, der kender det godt: </h2> | ||
<i>Hvem er engageret i den levende kultur, du beskriver? Hvem eller hvilke udøvere kender til den? Er det særlige grupper? Og omtrent, hvor mange er en del af det? Forekommer det i bestemte sociale sammenhænge? </i> | <i>Hvem er engageret i den levende kultur, du beskriver? Hvem eller hvilke udøvere kender til den? Er det særlige grupper? Og omtrent, hvor mange er en del af det? Forekommer det i bestemte sociale sammenhænge? </i> | ||
{{{field|Kulturens udøvere og dem, der kender kulturen godt|input type=textarea|autogrow}}} | {{{field|Kulturens udøvere og dem, der kender kulturen godt|input type=textarea|autogrow}}} | ||
<h2>Henvisning: </h2> | <h2>Henvisning: </h2> | ||
<i>Indsæt henvisninger til litteratur eller anden yderlige information om dit eksempel. Du kan også indsætte links til foreningers hjemmeside, youtube eller andre websteder. </i> | <i>Indsæt henvisninger til litteratur eller anden yderlige information om dit eksempel. Du kan også indsætte links til foreningers hjemmeside, youtube eller andre websteder. </i> | ||
{{{field|Henvisning|input type=textarea|autogrow}}} | {{{field|Henvisning|input type=textarea|autogrow}}} | ||
<h2> Kategorier: </h2> | <h2> Kategorier: </h2> | ||
<i>UNESCO har opstillet fem kategorier over immateriel kulturarv. Hvilken eller hvilke kategori(er) falder dit bidrag indenfor? Klik af i et eller flere felter.</i> | <i>UNESCO har opstillet fem kategorier over immateriel kulturarv. Hvilken eller hvilke kategori(er) falder dit bidrag indenfor? Klik af i et eller flere felter.</i> | ||
{{{field|Kategorier|values=Mundtlige traditioner og udtryk,Udøvelse af kunst,Sociale praksisser ritualer og festivaler,Viden og praksisser vedrørende naturen og universet,Traditionelt håndværk|autogrow}}} | {{{field|Kategorier|values=Mundtlige traditioner og udtryk,Udøvelse af kunst,Sociale praksisser ritualer og festivaler,Viden og praksisser vedrørende naturen og universet,Traditionelt håndværk|autogrow}}} | ||
Har du kommentarer, spørgsmål eller er du i tvivl angående indsendelse af bidrag, kontakt da venligst Dansk Folkemindesamling ved Det Kgl. Bibliotek. Se Kontakt i venstremenuen på forsiden eller klik [[kontakt|her]]. | Har du kommentarer, spørgsmål eller er du i tvivl angående indsendelse af bidrag, kontakt da venligst Dansk Folkemindesamling ved Det Kgl. Bibliotek. Se Kontakt i venstremenuen på forsiden eller klik [[kontakt|her]]. |
Versionen fra 11. sep. 2017, 10:08